Branding

“Design Is The Silent Ambassador
Of Your Brand.”

Paul Rand // 1914-1996
Het proces
Bepalen van merk identiteit
en doelstellingen

Eerst bepalen we in samenspraak met u wat uw merk en onderneming verschillend maakt van anderen en waar u op lange termijn naartoe wil. Die informatie zal namelijk worden vertaald in de esthetische uitstraling van uw merk.

Waar wilt u met uw onderneming staan binnen dit en 5 jaar? Wat zijn je USP's en potentiële gevaren?

Merk positioneren tegenover de markt en
de (gewenste) doelgroepen

Een helder beeld krijgen van de markt en jouw (potentiële) doelgroepen is van cruciaal belang om een sterke visuele identiteit op te bouwen. In dit geval is je merkidentiteit de boodschap - die moet perfect aangepast zijn aan de doelgroep om aantrekkelijk te zijn.

Wilt u formeel maar betrouwbaar overkomen of eerder informeel en toegankelijk? Of een combinatie van beide?

Ontwerpen van het logo + testing

Rekening houdend met bovenstaande gegevens, beginnen we met het uittekenen van uw logo. Een sterk logo is niet alleen mooi en herkenbaar - het moet ook flexibel zijn in het gebruik. Zo gelden er bijvoorbeeld voor drukwerk andere restricties dan voor gebruik op een scherm. Dit moet uitgebreid getest worden!

Ontwerpen van de visuele elementen

Naast het logo moeten alle visuele en esthetische elementen zorgvuldig gekozen worden om een consistent geheel te verkrijgen. Denk aan lettertypes, kleuren, iconen en vormen.

Bepalen van de merkstijl en communicatie

Alle visuele materialen dienen je merkidentiteit weer te geven en te bekrachtigen om ze op een heldere en effectieve manier te gaan communiceren. Wij ontwerpen een huisstijlgids voor jou, zodat al je medewerkers op dezelfde consistente manier je merk vertegenwoordigen.

Klaar voor jouw (re)branding?

Wij staan klaar om je met hand en tand (én toetsenbord) bij te staan tijdens jouw visuele transformatie. Wanneer spring je binnen?

Neem contact op met ons